.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه‌اندازی شبکه اطلس اجتماعی در گیلان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از راه‌اندازی شبکه اطلس اجتماعی در بحث آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

به گزارش 
شمال نیوز به نقل از فارس، عزیز پورعزیزی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان اظهار داشت: مسائل و آسیب‌های اجتماعی استان در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی یکی از موضوع‌های مهم در عرصه آسیب‌های اجتماعی را شاخص‌سازی و شاخص‌یابی عنوان کرد و افزود: آمار طلاق، خودکشی و اعتیاد از جمله مسائلی است که در کارگروه مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پورعزیزی از راه‌اندازی شبکه اطلس اجتماعی در بحث آسیب‌های اجتماعی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: تمام جرایم و گزارش‌ها از دستگاه‌های انتظامی و ... که به استانداری ارسال می‌شود در این شبکه وارد شده و وزیر کشور و دیگر مسئولان آن را مشاهده می‌کنند.
دبیر کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان با تاکید براینکه این سامانه هر روز رصد و به‌روز رسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان راهکارها و برنامه‌های خود را از طریق شبکه اطلس اجتماعی به ما اعلام می‌کنند.
وی تحول در مسائل اجتماعی را نیازمند هم‌افزایی نهادهای مختلف دانست و ابراز داشت: نتیجه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زمان‌بر است.
پورعزیزی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های تخصصی نتیجه می‌دهد، گفت: برای مهدهای کودک‌، دانش‌آموزان، مراکز هنری و صنوف مختلف برنامه داریم و این برنامه‌ها به‌موقع بروز یافته و تبلور پیدا می‌کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان مصوبات کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده را سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد و بیان داشت: مصوبات این کارگروه در بخش‌های مختلف نتیجه داده است.
وی به برنامه‌های برخورد با جرایم سازمان یافته اشاره کرد و یادآور شد: کمیته‌ای توسط سازمان زندان‌های گیلان با دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های زندانیان تشکیل شده است.

* کسب مقام نخست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان در کشور

پورعزیزی از کسب مقام نخست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان در تمام موضوع‌های مطرح شده خبر داد و اذعان داشت: این امر با تعامل بین کارگروه‌های دستگاه‌های مختلف محقق شده است.
دبیر کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان به وضعیت خانواده‌های زندانیان در این استان اشاره کرد و افزود: خانواده‌های زندانیان دچار آسیب هستند و باید توسط سازمان‌های خدماتی مشکلات آنها برطرف شود.
وی طرح حکم را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که به صورت پایلوت کشوری در گیلان در حال انجام است و تصریح کرد: افرادی در این طرح انتخاب می‌شوند و صلح و آشتی را در اختلاف‌های خانوادگی ایجاد می‌کنند.
پورعزیزی توسعه مراکز خدماتی کوتاه مدت درمان اعتیاد در مناطق پر آسیب را از جمله برنامه‌های کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان معرفی کرد و گفت: کمیته روزی حلال در استان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تشکیل شده است.

* طرح بنیان خانواده در قرارگاه فرهنگ گیلان لحاظ شود

طیبه بزرگی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح بنیان خانواده در حال حاضر تنظیم شده است، تاکید کرد: این طرح در قرارگاه فرهنگ گیلان لحاظ شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.